VluchtelingenWerk

Klant

Mediacollege Amsterdam

Categorie

Campagne

Project Datum

November - December, 2019

Opdracht

Het derde project van mijn 4e jaar op het Mediacollege was het maken van een campagne. Het doel van de campagne was om vrijwilligers te werven voor het helpen van vluchtelingen. De campagne moest gepresenteerd worden vanuit VluchtelingenWerk Nederland. Een huisstijl had ik dus al, maar hoe werf je nou eigenlijk vrijwilligers?

Concept

Ik heb geprobeerd bij de doelgroep (de potentiele vrijwilligers) op hun gevoel in te spelen. Iedereen droomt, potentiele vrijwilligers, maar ook de vluchelingen. Soms verschillen die dromen niet eens zoveel van elkaar als je zou denken. Wij als nederlanders dromen er wellicht van om voetballer te worden maar dat zou net zo goed een droom van een vluchteling kunnen zijn. Of dromen dat je geaccepteerd wordt, dat zou ook iedereen kunnen dromen. Toch verschillen die dromen ook nog wel eens, zo dromen sommige vluchtelingen van een nieuw thuis of een nieuwe baan en dat zijn dingen waar wij mee zouden kunnen helpen. Op die manier kunnen ieders dromen op elkaar aansluiten.

Uitwerking

Bij de uitwerking heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van de huisstijl van VluchtelingenWerk Nederland, daarnaast heb ik zelf af en toe wolkjes toegevoegd. Op Instagram heb ik twee aparte stijlen toegepast, één voor de dromen van de "vrijwilligers" en één voor de dromen van de vluchtelingen. Deze stijlen passen als puzzelstuk in elkaar wat laat zien dat ze elkaar kunnen helpen. De posters die ik heb gemaakt heb ik vrijwel in de stijl van VlulchtelingenWerk Nerk Nederland gelaten, ik heb alleen wolkjes toegevoegd achter de golf.

Meer opdrachten
Let’s talk

Ga samen met mij aan de slag

Contact